دیدبان
اخبار ویژه روزنامه های شنبه؛

نسخه وکیل مدافع شیطان بزرگ برای حل همه مشکلات!/ موافقت دولت با پیشنهاد «هتل ها رابفروشیم تا سد بسازیم»

نسخه وکیل مدافع شیطان بزرگ برای حل همه مشکلات!/ موافقت دولت با پیشنهاد «هتل ها رابفروشیم تا سد بسازیم»

دیدبان


*کیهان

آمریکا کاری کرد که ظریف با کیهان هم‌نظر شود!

تحلیلگر رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا، مخالفت آمریکا با دعوت ایران به کنفرانس ژنو 2 را پایان ماه عسل کوتاه پس از توافق اتمی ژنو توصیف کرد.رضا تقی‌زاده دراین‌باره نوشت: اعلام مخالفت قطعی آمریکا با حضور ایران در کنفرانس موسوم به ژنو2، که قرار است روز 22 ماه ژانویه در حومه شهر ژنو برگزار شود، اولین نشانه جدی از رو به پایان نهادن ماه عسل کوتاهی است که پس از اعلام توافق اتمی 24 ماه نوامبر در مناسبات تهران - واشنگتن شکل گرفت.وی با بیان اینکه دولت علی‌رغم ابراز مخالفت‌ها و نارضایتی‌های داخلی، با وصلت موقت با شیطان بزرگ کنار آمد، می‌نویسد: پس از اعلام توافق موقت، ایران تعریف جداگانه‌ای از آنچه حق ایران برای غنی‌سازی نامحدود اورانیوم می‌خواند ارایه داد. در نقطه مقابل، وزیر خارجه آمریکا که در کنار خانم اشتون و آقای ظریف یکی از سه معمار اصلی توافق ژنو بشمار می‌رود، به اسرائیل و همسایگان ایران اطمینان خاطر داد که مراکز حساس اتمی ایران که موجب نگرانی فوری‌تر آنها است، (فردو و راکتور آب سنگین اراک) تعطیل و در قرارداد نهایی، به گونه‌ای بدون بازگشت، دندان اتمی ایران کشیده خواهد شد. از انتهای ماه نوامبر تا امروز که چهار هفته از امضاء توافق موقت گذشته، نه تنها هیچیک از تلاشها برای قطعیت دادن به مفاد و اجرایی ساختن آن به نتیجه نرسیده که در اظهارات خوشبین‌ترین نماینده ایران، جواد ظریف، شان توافق به تفاهم نزول مقام پیدا کرده که بی‌تردید نشانه عقب‌نشینی از خوشبینی‌های زود هنگام و اولیه است.

تقی‌زاده در این تحلیل که از سوی روزنت منتشر شده، با بیان اینکه دولت روحانی تمام تخم‌مرغ‌های دیپلماسی خود را در سبد تفاهم اتمی با آمریکا گذاشت و امیدوار بود از این طریق در کنفرانس سوریه (ژنو 2) شرکت کند، می‌نویسد: اما با مشخص شدن نشانه‌های عقبگرد در مسئله هسته‌ای انتقادها از سوی سیاستمداران مختلف شروع شد و وزیر خارجه در یک عقب‌نشینی آشکار از مواضع چهار هفته گذشته خود، با حضور در دانشگاه تهران به جمع منتقدین داخلی پیوست و همزمان با حسین شریعتمداری - مدیرمسئول کیهان، مدعی شد که در ژنو تعهدی نپذیرفته و «تفاهم موقت» قابل ابطال است.تحلیل‌گر رادیو فردا ماجرای ژنو 2 و مخالفت با حضور ایران را اولین ضربه سیاسی و تاوان چانه‌زنی‌های اتمی ایران با آمریکا توصیف کرد.

شایان ذکر است به اذعان بسیاری از تحلیل‌گران نشست ژنو 2 بدون حضور ایران قادر به حل بحران سوریه نخواهد بود و از این جهت، ایران در این ماجرا دست برتر را دارد. اما آنچه در این میان اهمیت دارد رویکرد تقابلی و مخالف‌خوانانه رژیم آمریکاست و این در حالی است که جریان رسانه‌ای مزد بگیر دشمن به ویژه طی 7-8 ماه اخیر اصرار داشت ثابت کند رویکرد دولت آمریکا عوض شده و دولت اوباما درصدد آشتی و گسترش همکاری‌های مشترک با ایران است.

دستور از مرکز بود! 

سایت «سلام نو» از قول «دیوید ایگنیشس» خبرنگار و ستون‌نویس معروف روزنامه واشنگتن‌پست نوشته است «از شریعتمداری پرسیدم آیا روحانی را باید اعدام کرد؟! و او در پاسخ لبخندی زد و گفت؛ ما به ادب معتقدیم».سایت مدعی اصلاحات «سلام نو» در حالی تیتر فوق را برای خبر خود برگزیده و با ذوق‌زدگی کودکانه منتشر کرده است که واژه «HUNG UP» به معنی قطع کردن تماس تلفنی و بر زمین گذاشتن گوشی است. و ظاهرا مترجم باسواد! سلام نو مفهوم این واژه را با HANG UP که به معنی دار‌زدن و اعدام کردن است، اشتباه گرفته است. البته برخی از مراجعه‌کنندگان به سایت مزبور، این اشتباه فاحش را گوشزد کرده‌اند و حتی در نظریات ارائه شده خود (کامنت) مدیران سایت را به خاطر این کینه‌توزی کور علیه کیهان به شدت سرزنش هم کرده‌اند ولی مدیران سایت که مانند بزرگترهای خود، «دانستن را حق مردم» می‌دانند! نه فقط به خاطر این تحریف آشکار پوزش نخواسته‌اند بلکه درباره آن سکوت کرده و خبر دروغ را کماکان روی خروجی سایت قرار داده‌اند. که البته از فتنه‌گران کمترین توقع صداقت نیز ساده‌لوحانه است. مخصوصا وقتی پادوها دستور را از مرکز دریافت کرده باشند!

گفتنی است خبرنگار واشنگتن‌پست به مدیر مسئول کیهان گفته بود شما با مکالمه تلفنی روحانی و اوباما مخالف بودید. آیا به نظر شما آقای روحانی باید با شنیدن صدای اوباما گوشی را زمین می‌گذاشت و تماس را قطع می‌کرد- HUNG UP- و شریعتمداری در پاسخ گفته بود؛ «ما مسلمانان اهل ادب و احترام هستیم ولی آن مکالمه یک ترفند سیاسی بود» و توضیح داده بود «هنوز آقای روحانی نیویورک را ترک نکرده بود که خانم سوزان رایس در مصاحبه‌ای گفت؛ تقاضای تماس از سوی رئیس جمهور ایران بوده است که آقای روحانی گفته او را تکذیب کرد و اعلام کرد اوباما درخواست تماس تلفنی کرده بود. بنابراین اگر این مکالمه یک ترفند سیاسی نبود چرا باید بلافاصله آمریکایی‌ها اعلام کنند که تماس از سوی دکتر روحانی بوده است؟» مدیر مسئول کیهان در ادامه- نوار مصاحبه موجود است- گفته بود؛ «اوباما چند ساعت بعد اعلام کرد که تحریم‌ها ایران را به پای میز مذاکره کشانده است و مکالمه تلفنی با رئیس جمهور کشورمان را در همین راستا ارزیابی کرده بود. بنابراین ملاحظه می‌کنید که آمریکا از این مکالمه در پی سوءاستفاده سیاسی بوده است و بر خلاف آنچه که شما مطرح می‌کنید، مسئله دوستی و روابط حسنه در آن جایی نداشته است».

با این حرف‌ها رفع حصر حرف مفت است 

موضع مشاور رئیس‌جمهور که متضمن عذرخواهی و قبول مسئولیت از سوی موسوی و کروبی برای خاتمه حصر است، با مخالفت‌ها و واکنش‌های حامیان فتنه مواجه شد.حسام‌الدین آشنا در مصاحبه‌ای گفته است: اگر تصور شما این باشد که آقای موسوی مظلومی است که تحت حصر است، یک‌جور راهبرد می‌طلبد، و اگر تصور این باشد که او از باب رافت اسلامی در خانه‌اش حصر شده، یک جور دیگر درباره موضوع فکر می‌کنید. بین این دو فاصله زیادی است که تا وجه مشترکی میان نگاه مظلوم و ظالم‌بین پیدا نکنید و یک مصالحه اتفاق نیفتد، همیشه سوال باقی خواهد ماند.»وی افزوده بود: همه جوانب را که شما حل کنید باز یک جانب باقی می‌ماند و آن کسی است که تحت حصر است. او باید تصمیماتی بگیرد. اگر او نتواند و یا نخواهد تصمیم بگیرد، کار برای همگان دشوار می‌شود.حسام‌الدین آشنا همچنین به موضوع حصر خانگی منتظری اشاره کرده و گفته که این حصر زمانی شکسته شد که خود آقای منتظری «قبول مسئولیت» کرد.

رئیس‌جمهور آخرین بار در سال 89 و پس از فتنه 25 بهمن، این حرکت را حرکتی ضد انقلابی که باعث بهره‌برداری آمریکا و اسرائیل شد معرفی کرده و خواستار برخورد قوه قضائیه شده بود.اظهارات مشاور رئیس‌ با اعتراض‌هایی از سوی حامیان فتنه سبز مواجه شده به نحوی که حسین - د سازنده کلیپ نو سفر در فیس‌بوک از این مطالب عذرخواهی و ابراز ناخرسندی کرده و به کنایه نوشته؛ « راستش حالا و با تفاسیر اینجورکی، توقع پیگیری رفع حصر آن هم با این رفقای آشنا و ناآشنایی که ما داریم، حرف مفت است».گفتنی است پسر آقای منتظری نیز از اظهارات حسام‌الدین آشنا که مضمون رأفت اسلامی را پیش کشیده، شاکی شده است.

ماشین افراط با بوق اعتدال!

آغاز چهارمین سال اجرای برنامه هدفمند کردن یارانه‌ها بهانه‌ای شده است تا رسانه‌های ضد انقلاب و معاند با نظام جمهوری اسلامی «هدفمندی یارانه‌ها» را نشانه رفته و با بازتاب جهت‌دار برخی انتقادات نسبت به چگونگی و روش هدفمندی یارانه‌ها، اصل هدفمندی را مورد خدشه قرار بدهند.از جمله رادیو فردا (وابسته به سازمان سیا) هدفمندی یارانه‌ها را «ماشین قراضه دولت یازدهم»! نامیده و با برجسته کردن یکطرفه انتقادات درباره هدفمندی یارانه‌ها از قول مسعود نیلی مشاور اقتصادی حسن روحانی نوشت: آقای نیلی با ذکر مثالی «وضعیت فعلی را به ماشینی تشبیه کرده که به نوشته او «بد نگهداری شده است؛ این ماشین که راننده‌اش با شجاعت زیاد آن را جلو می‌برده و حتی روی دو چرخ هم بلند می‌کرده است، اکنون به دیوار خورده است؛ این ماشین الان راننده‌اش عوض شده است ولی قراضه است! حال به این ماشین قراضه گفته‌اند باید یک بیمار اورژانسی را به بیمارستان برسانی!»

او در ادامه یادداشت خود تاکید می‌کند که «سازمان برنامه‌ و بودجه در بهترین حالت، سال 96 به قابلیت‌های لازم می‌رسد. ولی اصلی‌ترین مسائل کشور در فاصله سال‌های 93 تا 96 اتفاق خواهد افتاد که ما احتیاج به فکر و توان و قابلیت و این سازمان داریم.»او سپس پرسش‌هایی را به این ترتیب مطرح کرده که «آیا این ماشین را می‌شود کنار گذاشت و این مریض را به یک دوچرخه‌سوار داد تا به بیمارستان برساند؟ یا این‌که این ماشین را تعمیر کرد و تا هر جا که رسیدیم، بیمار را برسانیم؟ یا این که آیا می شود در حین این که ماشین را در حین اشکالات فنی جلو ببریم و حین حرکت تعمیر کنیم؟»نیلی در بخش دیگری از یادداشت خود تصریح کرده است «قبل از این‌که بخواهیم به مسائل اداری سازمان برنامه بپردازیم، اول باید به این مسئله بپردازیم که اولاً تصویر ما از آینده سازمان برنامه چیست و نقشه راه آن چقدر است تا یک سازمان با حداقلی از قابلیت‌ها ایجاد بشود؟»

او در پایان می‌نویسد:‌ «البته در میان کارشناسان امر اتفاق نظر وجود دارد که این بازسازی کاری نیست که در یک سال و دو سال انجام شود و باید اندیشید که در این فاصله برای پرداختن به مسائل کشور چکار باید کنیم تا بتوانیم به نتیجه برسیم؟»درباره این شیوه انتقاد به هدفمندی یارانه‌ها باید گفت؛ اولاً بر فرض اشکالاتی به اجرای قانون هدفمندی باشد، سؤال این است که برنامه دولت یازدهم که قرار بود در 100 روز گشایش اقتصادی ایجاد کند شامل رفع برخی اشکالات هدفمندی نشده است؟ مگر قرار نبود «کلید» دولت همه قفل‌ها را باز کند چه شده است که فقط یاس و ناامیدی و «ما نمی توانیم» به افکار عمومی پمپاژ می‌شود. ثانیاً؛ آیا قراضه نامیدن هدفمندی یارانه‌ها آن هم بدون استدلال منطقی، بر مبنای قاموس «اعتدال» است یا افراط در انتقاد؟ خاطرنشان می‌شود یکی دیگر از مشاوران رئیس جمهور- حسام الدین آشنا- نیز اخیراً هدفمندی یارانه‌ها را به «میدان مین»! تعبیر کرده بود.گفتنی است؛ هدفمندی یارانه‌ها قانون مصوب مجلس و مورد تایید شورای نگهبان است.

نسخه وکیل مدافع شیطان بزرگ برای حل همه مشکلات!

زیباکلام در مناظره با علی غلامی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) در موضوع «رابطه با آمریکا» یک بار دیگر نقش وکیل مدافع شیطان بزرگ را بازی کرد!زیباکلام که گویا جای گرگ و میش را در رابطه آمریکا و ایران اشتباه گرفته، در اظهاراتی مدعی شد: در این 35 سال گذشته یکسری مطالب به آمریکا نسبت داده شده است که بخشی از آنها درست، بخشی تحریف و بخشی دروغ است. ما چرا عنوان نمی‌کنیم که ما چه کردیم که آمریکا در قبال آن با ما چنین رفتاری می‌کند!وی حمایت آمریکایی‌ها از رژیم صدام در جنگ هشت ساله و جنایاتی مانند استفاده از سلاح شیمیایی با حمایت آمریکا علیه ایران را دروغ خواند و گفت: من روزی معتقد بودم که آمریکاستیزی درست است چرا که مبارزه با امپریالیسم را در اولویت می‌دانستم اما امروزه ذهنم بازتر شده است و اصول دیگری برای من ارزشمند است!

زیباکلام گفت: مهمتر از مبارزه با غرب و شرق برگزاری انتخابات آزاد، تامین حقوق شهروندی و آزادی مطبوعات است. بنده معتقدم اینها مهمتر از آمریکاستیزی است. مهمتر از مبارزه با آمریکا حاکمیت قانون است تا حقوق معترضین پایمال نشود.وی توضیح نداد که مخالفت با استکبار و ایستادگی در برابر زورگویی‌های شیطان بزرگ، چه تعارضی با حقوق شهروندی و انتخابات آزاد و آزادی مطبوعات و ... دارد؟!زیباکلام در ادامه سخنان خود دشمنی با آمریکا را علت همه مشکلات و موانع کشور دانست و گفت: 20 میلیارد دلار که قطر از حوزه گازی مشترک با ما برداشت کرده بدین معنی است که منافع ملی ما به یغما رفته است و این از ضررهای آمریکاستیزی است. حال کسانی که احمدی‌نژاد را معجزه هزاره سوم عنوان می‌کردند مشکلات کنونی کشور را سوءمدیریت می‌دانند و نه تحریم و دشمنی با آمریکا، اما بنده می‌گویم علت اصلی مشکلات آمریکاستیزی است.

زیباکلام پس از آنکه مدعی شد از آمریکا و سیاست‌هایش دفاع نمی‌کند(!!)، نسخه دست برداشتن از ایدئولوژی را برای جمهوری اسلامی پیچید و گفت: مسئولان ما معتقدند که یک نبرد تاریخی بعد از انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته که جمهوری اسلامی نیز پرچمدار این نبرد تاریخی است و باید بگویم که با این دیدگاه هیچگاه ما نمی‌توانیم با آمریکا آنگونه که باید رابطه داشته باشیم. در این قضیه جزئیات مهم نیست بلکه مسئله نگاه کلان است و آن ایدئولوژی ما با آمریکاست که یک تضاد غیرقابل حل است.وی در خاتمه در اظهارنظری مضحک، آمریکاستیزی را در بلندمدت مخالف و متعارض با آرمان‌های امام(ره) دانست و گفت: آیت‌الله هاشمی تلاش می‌کرد در زمان ریاست جمهوری‌اش تنش‌زدایی را با غرب و آمریکا انجام دهد اما در این حوزه نتوانست اما توانست با عربستان رابطه خوبی برقرار کند. 

*خراسان



موافقت دولت با پیشنهاد «هتل ها رابفروشیم تا سد بسازیم»

بر اساس پیشنهادی که توسط یکی از استانداران شمال کشور برای مسئولان ارشد دولت ارسال شده و مورد موافقت آنها نیز قرار گرفته، مقرر شده شرایط فروش برخی اموال دولتی در این استان همچون تعدادی هتل و مجتمع های تفریحی فراهم شده و مبالغ حاصل از آن صرف ساخت هرچه سریعتر یک سد مهم در این منطقه شود تا تامین آب مورد نیاز مردم و کشاورزان این استان راحت تر از گذشته صورت بگیرد.

 

پایان اختلاف نهاد ریاست جمهوری و نهاد انقلابی درباره یک ساختمان

پس از اختلافات طولانی مدت یک نهاد انقلابی با مسئولان نهاد ریاست جمهوری درباره نقل و انتقال یکی از ساختمانهای مهم دولت، بالاخره مذاکرات طی هفته های گذشته به نتیجه رسیده و سند مالکیت 36 درصد از دو پلاک ثبتی ساختمان مذکور که برای سالهای طولانی در اختیار این نهاد بود، با معرفی نمایندگان تام الاختیار دو طرف، به نام نهاد ریاست جمهوری شد.

*ایران

تهدید نمایندگی ایران در سازمان ملل از سوی رژیم اسرائیل 

خبر اول این که بسته ناشناخته‌ای که حاوی نامه تهدید‌آمیزی با تمبر پستی رژیم اسرائیل بود روز پنجشنبه به وقت محلی به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، مستقر در خیابان سوم نیویورک، ارسال شد. به گزارش ایرنا، در بسته مذکور چند حشره خشک شده قرار داشته و در متن نامه درون آن آمده است: کسانی که دشمن اسرائیل هستند مورد حمله ویروسی قرار می‌گیرند. در این نامه نمایندگی کشورمان به حمله میکروبی (ویروسی) تهدید شده است. 

انتقاد یک مقام قضایی از رئیس‌جمهوری سابق 

خبر دیگر این که محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری که احکام صادره نهاد متبوع‌اش بارها مورد بی‌توجهی دولت محمود احمدی‌نژاد قرار گرفت در نشست نمایندگان دفاتر استانی این دیوان گفته: یکی از مصیبت‌ها در دوره گذشته این بود که آقای رئیس‌جمهور محترم به مردم دروغ می‌گفت و قانون را علناً زیر پا می‌گذاشت. به گزارش مهر، منتظری بی‌آنکه نامی از مرتضوی ببرد، افزوده: یک آدم متخلف و مجرم را برخلاف قانون بر سر کار گذاشت و به رأی دیوان عدالت درباره ابطال این انتصاب عمل نکرد. مصیبت، این اخباری است که دارد گندش در می‌آید و ما آن زمان فریاد می‌زدیم که این فرد صلاحیت این پست را ندارد. وقتی مردم ببینند یکی از عالی‌ترین مقامات کشور قانون را این‌گونه لگدمال می‌کند دیگر به جایی اعتماد نمی‌کنند. 

دلایل لغو سخنرانی استاد علوم سیاسی 

شنیدیم که ارسال پیامک‌های تهدید‌آمیز، پاره کردن بنرها و تجمع اعتراضی حدود 70 نفر در برابر فرمانداری سبب لغو مجوز سخنرانی صادق زیبا کلام در شهرستان شهرضا شد. این استاد دانشگاه در فیس بوک خود با ابراز احترام به مردم شهرضا نوشته: سنت بدی دارد پایه‌گذاری می‌شود که یک جمع چند ده یا حداکثر چند صد نفره با تهدید کارشان را پیش ببرند و خواست خودشان را بر کسر قابل‌توجهی از اهالی 150 هزار نفره شهرضا تحمیل کنند. 

انتقاد پسر وزیر ارتباطات از سرعت اینترنت 

با خبر شدیم که وزیر ارتباطات در پاسخ به انتقاد فرزندش از عدم آنتن دهی تلفن همراه در منزل خود و پائین بودن سرعت اینترنت گفت: سرعت اینترنت «پیچی» در وزارتخانه ما نیست که بتوان کمی سرعت را بیشتر کرد بلکه نیاز به ایجاد زیرساخت و سرمایه‌گذاری زیاد است. به گزارش تسنیم پسر وزیر ارتباطات گلایه‌اش را به شکل علنی از طریق رسانه ملی از سرعت پائین مطرح کرد و در پاسخ به سؤال مجری برنامه «فیروزه» مبنی بر اینکه تا حالا شده پای اینترنت بنشینی و از سرعت پائین آن کلافه شوی و به پدر انتقاد کنی؟ گفت: بسیار اتفاق افتاده است. حتی در کلاس‌های مدرسه، بچه‌ها به من می‌گویند برو به پدرت بگو سرعت را بالاتر ببرد. 

شکایت مرتضوی از محجوب و ربیعی 

دست آخر این که در حالی که پرونده تخلفات مالی سعید مرتضوی در دوران ریاست بر سازمان تأمین اجتماعی از سوی مجلس به قوه قضائیه ارسال شده است، مرتضوی با اقدامی پیش دستانه از علیرضا محجوب رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی و علی ربیعی وزیر ‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و ایراد تهمت و افترا شکایت کرده است. سعید ایوبی، وکیل مرتضوی در حالی از این شکایت خبر داده که مرتضوی برای دفاع از خود در مصاحبه‌های متعدد با رسانه‌های مختلف اتهامات اثبات نشده‌ای را به دیگران منتسب کرده است. 

*تهران امروز

روحانی در دایره اصولگرایان است 

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری درخصوص ایام انتخابات ریاست‌جمهوری و کناره‌گیری خود از کاندیداتوری گفت: من با عزمی راسخ برای حضور در انتخابات شرکت کردم و تلاش ما این بود که وجهه اصولگرایی را که در دوره قبلی قبول نداشتیم بازسازی کنیم، اما پس از مدتی با مشورت‌هایی که داشتم به این نتیجه رسیدم که مصلحت در کاهش تعداد کاندیداهاست. پورمحمدی تصریح کرد: دوران آشنایی من با رئیس‌جمهور دولت یازدهم به قبل از انقلاب باز می‌گردد، زمانی که ما با هم رفاقت و رفت و آمد خانوادگی داشتیم، من قبول ندارم که روحانی اصلاح‌طلب است، خود ایشان هم به اعتدال خود اذعان دارد و ما وی را از دایره اصولگرایان خارج نمی‌دانیم. 

احمدی‌نژاد فعالیت سیاسی را کنار گذاشته است 

عبدالرضا داوری فعال سیاسی درخصوص فعالیت احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس دهم، اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد هیچ‌گونه فعالیت سیاسی در عرصه عمومی ندارد چرا که با تجربه 8 ساله ریاست‌جمهوری به این نتیجه رسیده که باید ساختارهای علمی و فرهنگی کشور و همچنین حوزه منابع اسلامی جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گیرد و تقویت شود. وی در ادامه گفت: آقای احمدی‌نژاد نقشه راهی را برای خود در حوزه فعالیت‌های سیاسی تعریف نکرده و این در حالی است که نه شخص آقای احمدی‌نژاد و نه همراهان فکری ایشان در برهه‌های زمانی در قالب تشکل یا ارائه لیست انتخاباتی در عرصه‌های سیاسی حضور نخواهند داشت. 

طرح غنی‌سازی 60 درصدی احساسی است 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم طرح پیشنهادی 60درصد غنی‌سازی را احساسی خواند و گفت: این حق نمایندگان است که طرح قانونی ارائه دهند اما درباره طرح پیشنهادی 60درصد غنی‌سازی، بنده معتقدم حداقل تا 5ماهی که از مهلت شش ماهه مذاکرات ژنو 3فرصت باقی است بهتر بود نماینده‌ها به جای استفاده از حق قانون گذاری خود از ابزار نظارتی شان استفاده می‌کردند. 

انتصاب شهردار سنی در استان فارس 

استاندار فارس برای زادگاه خود شهردار سنی مذهب منصوب کرد؛ مهدی نوری با حکم استاندار، شهردار «گله‌دار» شد. وی دومین شهردار سنی مذهب این شهر است. 

واکنش مشاور روحانی به انتقادات 

در پی انتقادات گسترده از مصاحبه اخیر حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور، وی در صفحه فیس‌بوک خود به این انتقادات واکنش نشان داد و نوشت: لطفا به دو کلمه دقت کنید بعد قضاوت کنید: من گفته‌ام «من کاملا قانعم که آقای احمدی‌نژاد در سال ۸۸ انتخابات را برده است». من نگفته‌ام انتخابات را کجا برده است و نگفته‌ام چه چیزی را باخته است. من نگفته‌ام ایشان [آقای منتظری] توافق کرد گفتم مسئولیت پذیرفت. بین این دو تفاوت دقیقی وجود دارد.» 

انتقاد از «برلوسکنی» به جای «احمدی‌نژاد» 

انریکو لتتا نخست‌وزیر ایتالیا که در کنفرانس مطبوعاتی پایان سال میلادی در رم سخن می‌گفت، گفت: بخش بزرگی از وضعیت بی‌ثباتی در سال‌های گذشته در کل خاورمیانه به تصمیمات محمود احمدی‌نژاد در ایران ارتباط داشت. در همین زمینه محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت‌و‌گو با فارس، اظهار داشت: کشورهای غربی وقتی ناچار می‌شوند سیاست خود را تغییر دهند، اینطور وانمود می‌کنند که تغییر در سیاست آنها به خاطر تغییر در سیاست‌های داخلی کشور ماست. قدیری‌ ابیانه افزود: نخست‌وزیر ایتالیا باید در وهله اول از سیاست‌های کشور خود و برلوسکنی به خاطر دخالت در کشورهای دیگر انتقاد کند. 

*جمهوری اسلامی

* طی روزهای گذشته بارها خبر انتصاب یکی از فرهنگیان بومی، متعهد و خوشنام آموزش و پرورش که دارای تفکر و روحیه اعتدالی می‌باشد، بعنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان، در بین مردم دهان به دهان منتقل شد، که انتشار این خبر موجب مسرت فرهنگیان گردید، اما گویا سهم خواهی نمایندگان برخی از شهرستانهای استان، موجب شده که انتصاب و معرفی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان با تأخیر مواجه شود. مردم می‌گویند: دولت تدبیر و امید که باشعار اعتدال وارد میدان شده،‌ گویا انتصاب مدیران استانی را هم به رای و خواست نمایندگان مجلس واگذار کرده و بدون توجه به خواست مردم که با انتخابات 24 خرداد 92 به اعتدال رای داده‌اند، تصمیم دارد که دستگاههای استانی را هم براساس خواست نمایندگان مجلس و گروههای سیاسی، بصورت سهامی اداره کند.

* فروش شماره "روند" تلفن همراه نیز بخشی از اشرافیت جدید شد. به گزارش جوان آنلاین، علیرغم کاهش چشمگیر قیمت سیم کارت تلفن همراه، درحال حاضر روندترین شماره همراه اول یک میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در این پایگاه روندترین سیم کارت دائمی ایرانسل نیز به شماره 60 میلیون قیمت خورده است. رایتل هم بیشترین رقمی که به خود اختصاص داده، 40 میلیون تومان است.

* یکی از وزرای دولت احمدی نژاد پس از گذشت 3 سال از پایان مسئولیتش در دولت سابق، همچنان درحال استفاده شخصی از امکانات دولتی است. به گزارش عصر خبر به نقل از پیام نو یکی از وزرای دولت احمدی نژاد پس از ادغام چند وزارتخانه و گذشت 3 سال از پایان مسئولیتش در کابینه دهم، همچنان از امکانات وزارتخانه منحل شده از جمله یک دستگاه پرشیا و یک دستگاه زانتیا به منظور شخصی استفاده می‌کند. این فرد نه تنها پس از پایان مسئولیتش امکانات مذکور را به وزارتخانه تازه تأسیس دولت قبل تحویل نداد بلکه در دولت جدید هم از این امکانات استفاده می‌کند و از قرار معلوم حاضر به تحویل آنها نیست. وی در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان حامی مالی گروه خاصی در جریان اصولگرا مطرح بود و در دولت نهم و 2 سال اول دولت دهم از نزدیکترین افراد به محمود احمدی نژاد و عضو مشهور حلقه نزدیک به وی بود. وی در دولت نهم برای تصدی مهمترین وزارتخانه اقتصادی دولت به مجلس هفتم معرفی شد ولی با مخالفت نمایندگان وقت مجلس، قبل از رأی گیری برای رأی اعتماد، انصراف داد. 

*قدس


رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تغییرکرد 

فرارو: عبدالحسین فریدون مدیر کل دفتر وزارتی وزارت علوم، گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز چهارشنبه 4 دی ماه، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد را تغییر داد.محمد کافی، رئیس جدید این دانشگاه شد.

تسلیت مقام آمریکایی به ظریف

فارس: «آلن ایر» سخنگوی فارسی‌زبان وزارت خارجه آمریکا ساعتی بعد از انتشار خبر درگذشت مادر «محمد جواد ظریف» وزیرخارجه ایران، با انتشار پیامی در صفحه فیس‌بوک خود و با بیان «انالله و انا الیه راجعون»، به ظریف تسلیت گفت.

سفر جک استراو 3 روزه است

ایرنا: محمدحسن حبیب ا... زاده کاردار غیر مقیم ایران در انگلیس اعلام کرد که هیأت پارلمانی انگلیس به ریاست «جک استراو» نیمه دی ماه جاری برای سفری سه روزه به تهران می آید.

بازداشت همکاران خواننده هتاک

ایسنا: فاطمه اختصاری و مهدی موسوی که در چند آلبوم با شاهین نجفی، خواننده هتاک به عنوان ترانه‌سرا همکاری داشتند، بازداشت شدند.

افشای نقشه ترور بندربن‌سلطان 

تسنیم: برخی منابع خبری از تلاش نزدیکان رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی برای ترور بندر سلطان خبر دادند که البته در آخرین لحظات شکست خورد.

نامه نمایندگان مازندران به روحانی 

فارس: خبرها حاکی است که نمایندگان مازندرانی نامه اعتراضی خود به لایحه بودجه 93 را به رئیس‌جمهور تحویل داده اند و روحانی نیز نامه آنها را برای رسیدگی به محمدباقر نوبخت ارجاع داده است.

انتشار تصویر عاملان حمله به سفارت ایران

جام نیوز: تصاویر عاملان انتحاری حمله به سفارت ایران در بیروت توسط گروهک تروریستی عبدا... عزام منتشر شد. نام این دو عامل حمله انتحاری، معین ابوظهر و عدنان المحمد است.

پیوستن‌مجرمان‌عربستانی به‌داعش 

العالم: شماری از متهمان به اقدامهای تروریستی که توسط دادگاه جنایی عربستان سعودی با قید کفالت آزاد شده‌اند، به تشکیلات القاعده در یمن یا گروه تروریستی دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) پیوسته‌اند.

رسانه‌ای‌ترین فرد جهان در 2013

باشگاه خبرنگاران: روزنامه هافینگتون پست، ولادیمیر پوتین را رسانه ای ترین فرد جهان در سال 2013 انتخاب و معرفی کرد.

دیدگاه قالیباف و انتقال پایتخت

واحد مرکزی خبر: محمد باقر قالیباف شهردار تهران درباره موضوع انتقال پایتخت و جایگزینی آن گفت: ‌در موضوع انتقال پایتخت سیاسی کشور، باید میان تراکم زدایی و تمرکز زدایی فرق قایل شویم.

ارسال نامه تهدید آمیز به نمایندگی ایران

واحد مرکزی خبر: نمایندگی کشورمان در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک، پنجشنبه گذشته با بسته ناشناخته ای حاوی نامه ای تهدید آمیز ممهور به تمبر پستی رژیم صهیونیستی، هدف حمله ویروسی قرار گرفت. در این نامه آمده است: کسانی که دشمن اسراییل هستند، هدف حمله ویروسی قرار می گیرند.

نظر فرمانده ناجا در مورد فیلتر وی‌چت

ایسنا: سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، در مورد فیلترشدن نرم‌افزار وی‌چت گفت: وی‌چت، خوبی‌هایی دارد و نباید کل سرویس مسدود شود.

حمله موشکی به پایگاه منافقین در عراق

بر اثر شلیک چندین موشک کاتیوشا و خمپاره به پایگاه لیبرتی، محل استقرار منافقین در عراق، سه عضو این گروهک کشته شدند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، حمله راکتی به پایگاه لیبرتی، محل استقرار موقت منافقین، سه کشته و 50 مجروح برجا گذاشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن